FULKen!

Hej allihopa! Ja, som Emma har sagt här inunder, så har vi, jag, Madeleine och Jessika vart på FULKen i helgen 18 och 19 februari 2012. Det var jätteroligt! Vi lärde oss om massor, bland annat om Ridsportens organisation, om CUS (Centrala Ungdomssektionen) och DUS (DistriktsUngdomssektionen) och hur man sköter ett USEK ganska ordentligt=). Vi lärde oss också massor om Lärandet, hur man ska lära ordentligt, så att ni tycker det är kul också=). Jätteroligt var det, med jättegod mat, jättefina rum, och massa fina hästar på ridskolan några hundra meter bort. Så nu är vi som har gått sjukt taggade att organisera upp MUSEK, så att vi får en fantastiskt underbart bäst Minisektion^^ (=P) Och som Emma också sa, så har vi fått en ny ponny i stallet! Han kom lördagen den 18e februari, då vi var på FULK=). Det var ganska roligt, för Dessi ringde Madde mitt i en lektion, och så satt vi och pratade jättehögt om den nya ponnyn resten av grupparbetet. Han är, som sagt, en Cponny, som verkar snäll, men jag tror han är "barnvan" d.v.s (enligt mig) på sin vakt mot barn. Fast det är ju egentligen bra eftersom han ska gå på ridskola=). Det var allt för idag, vi ses snart, Ida

Kommentarer
Postat av: Beata

Åh! Jag skulle precis åka hem och så såg jag Astrid(hon son äger ponnyn)stå på stallplanen. Jag frågade "har du tittat på din häst ännu?" och hon ba "den kommer nu!" Jag typ dog. Jag hoppade upp och ner. Sen kom transporten. Och så hördes det en gnäggning innifrån trailern. Sen kom han ut. Och han var så vacker!! Jag klappade honom. Och sen var jag helt salig över att jag va den första förrutom ägarna som klappade hanXD

2012-02-20 @ 16:52:25
URL: http://poesitokan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0