Tjena!

Hej!! Jag heter Stephanie och jag är 14 år. På fritiden rider jag på Djurgårdens Ridskola. Några av mina bästa kompisar heter Desirée som är snart 13 år, Ida som är 12, och Emma som är 10. Vi fyra är ofta i stallet och rider, sköter hästar, hjälper till på barnlektioner, umgås med kompisar osv. På lördagar är det ledlektioner och vi är nästan alltid där och leder. Efter ledlektionerna är det fortsättningsgrupper och dem hjälper vi också till på. Dem är lite mer tröttsamma eftersom de galopperar. Men eftersom vi leder ca 2.5 timmar nästan varje lördagmorgon och har gjort det i typ 4 år så har vi ganska bra kondis vid det här laget, så vi klarar glaoppen ganska bra.
 På våran ridskola finns det en sektion som heter Ungdossektionen (U-SEK). Deras uppgift är bland annat at ordna aktiviteter för barnen. Vi kunde inte vänta tills vi fick gå med i U-SEK så vi bestämd att vi skulle göra en mini-USEK. Vi döpte den till MU-SEK, Minisektionen. Jag och Dessi åkte på en kurs som hette FULK i november 2010. Där fick vi lära oss om ledarskap. Ida och Emma ska åka på kursen snart de också, förra året var de för små. Ida och Emma är dessutom systrar.

Barnen i stallet uppskattar MU-SEK mycket. Än så länge har vi haft gymkhana utan häst, smörjtävling och nu håller vi på med en tävling som heter Mini Vi i Stallet. Då är barnen i fyra olika lag och på 6 lördagar i rad har vi möten och pluggar på viktiga saker om hästar. Den 6:e lördagen har lagen ett prov på det dem har lärt sig. Idag var det den andra lördagen.

Hoppas att ni tycker om våran blogg!! Kram Steffi

Kommentarer
Postat av: Linnea Fritidsledare

Hej på er! Jätteroligt att ni skaffat er en egen blogg!

2011-09-26 @ 17:02:02
Postat av: Emma

Shit, Steffi, JAG HAR INTE BRA KONDIS!

2012-02-24 @ 16:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0